studiereis2017-kristianstad.reismee.nl

Välkommen till Sveriges

Hej!

Zondagochtend, 3:00 uur, in alle vroegte onderweg naar het vliegveld in Keulen. Eindelijk tijd voor de studiereis. Inchecken, langs de douane en het vliegtuig in. 6:45 gingen we de lucht in en om 8.00 uur stonden we al op Deense bodem. Koffers halen en met de trein naar Kopenhagen. Onze studiereis kon beginnen.

Net zoals voor iedereen was het voor ons ook weekend. Dus nog lekker een dagje rustig aan en genieten van de Deense hoofdstad. Onze eerste activiteit: ontbijten. Na een lekker stevig ontbijt konden we er weer tegenaan en begonnen we aan onze stadswandeling. De mooie gekleurde huisjes, de haven, de zeemeermin en nog een aantal mooie gebouwen. 15 Kilometer en 4 uurtjes later hadden we de hoogtepunten van de stad gezien. Nog even een drankje op het terras en het was weer tijd om naar de volgende bestemming te gaan.

Voordat we echt aankwamen op de bestemming moesten we een treinreis maken van 2 uur. Over het water, onder het water door en door de bossen. het was een hele mooie reis, maar wel vermoeiend. We hadden onze bestemming bereikt. Välkommen till Sveriges!

Het was maar tien minuutjes lopen naar het hostel. Snel naar de kamers en de bedden opmaken. We hadden nog niets gegeten en het was al 10 uur. Op zondag in een klein stadje om 10.00 uur s'avonds nog een restaurantje vinden, bleek nog een hele klus. Gelukkig hebben we nog iets kunnen vinden waar we met 18 mensen konden eten. Met een gevulde maag konden we weer terug naar het hostel. Het was een lange vermoeiende, maar erg leuke dag. Maandag liep weer vroeg de wekker af dus het was snel wassen, pyjama aan, tandenpoetsen en lekker slapen.

God natt!

D.D.B

Wat is een hostel? En is het daar leuk?

K.W

Hallo juf Sharon ,heb je al wat met de kinderen daar gesproken. En heb je al wat geleerd. O ja bijna vergeten heb je de posters wat we hebben gemaakt al laten zien .

Groetjes K.W

x.l

Hallo juf Sharon
Wat is er anders dan in Nederland
groetjes X.L

K.D

Hoi juf Sharon, waarom eten ze daar als lunch warm eten en geen broodje?

N.P

Hoe is het daar op school? En heb je de posters al laten zien? zo ja wat vonden de kinderen er van?

N.M

hallo juf Sharon hoe is het in Zweden ? bij ons gaat het goed het is een goede tekst hoor.
ik kijk er naar uit om de volgende te lezen .even een vraag .hoe is het in de hostel en bij de school in de tekst ?

groetjes N.M

B.B

Hallo juf Sharon

Vindt u het leuk in Zweden?
groetjes van B.B

DC

Hallo juf Sharon,is het daar elke dag mooi weer?en hebben ze daar andere lessen dan hier?dus bijvoorbeeld geen spelling. groetjes DC

M.B

Hallo juf Sharon! Is het leuk in Zweden? Ben je al op de Zweedse school geweest? zo ja, hoe was het daar? grtjes M.B

Vivian

Dag Sharon,

Een start... ik ben benieuwd naar je voorbereiding en je verwachting van deze studiereis. Ik zie dat de kinderen uit jouw klas allemaal vragen hebben. Leuk! Ik kijk uit naar je volgende verhaal, met antwoorden op de vragen van de kinderen en natuurlijk weer nieuwtjes :-)

l.v.l

Was het eng in het vliegtuig en was het ontbijt lekker groetjes l.v.l