studiereis2017-kristianstad.reismee.nl

Väskolan

Vandaag zijn we naar de Väskolan geweest. Dit was weer een andere school dan de school waar we gisteren waren. Toen we binnen kwamen moesten we meteen de schoenen uitdoen. Alle leraren en kinderen lopen hier op de sokken! Eenmaal onze schoenen uitgedaan, hebben we van een leerkracht een rondleiding gehad door de school.

Vervolgens zijn we met deze leerkracht een klas binnen gegaan. De kinderen in deze klas waren 12 of 13 jaar en kregen een les Engels.

Mijn klasgenoten en ik kregen als eerste de opdracht om ons kort voor te stellen en te vertellen waar we vandaan kwamen. Nadat we dit hadden gedaan, zijn we allemaal bij een groepje kinderen gaan zitten. De kinderen mochten ons allemaal verschillende vragen stellen. Een aantal vragen die de kinderen toen stelden waren:

  • What is your name?
  • How old are you?
  • What should we visit if we go to the Netherlands?
  • Do you have a favourite football player?
  • What is your snapchat?

Nadat we steeds bij een groepje hebben gezeten om deze vragen te beantwoorden, hebben we de kinderen op deze school Nederlands geleerd. We hebben ze als eerste geleerd om te tellen tot 15. We hebben het eerst een keer voorgedaan en daarna hebben de kinderen in de klas zelf geteld. Nadat we ze hebben leren tellen, hebben we ze geleerd om in het Nederlands te zeggen hoe ze heten, hoe oud ze zijn en waar ze wonen.

Een klasgenoot heeft gefilmd hoe we de kinderen les aan het geven waren. Ik probeer het filmpje hiervan probeer ik zo snel mogelijk op mijn blog te zetten. Als dit lukt, laat ik het filmpje zien als ik terug ben.

We zijn op deze school ook nog in een klas gekeken bij kinderen van 7 en 8 jaar. Deze kinderen spraken bijna alleen maar Zweeds. Wij hadden een opdracht meegenomen voor de kinderen. Doordat ze geen Engels spraken, was het erg moeilijk om met ze te praten. We hebben toen eerst de opdracht aan de leerkracht uitgelegd en daarna heeft zij dit in het Zweeds uitgelegd aan de kinderen. De kinderen hebben toen paspoorten gemaakt waar informatie over zichzelf in staat. Hiervan heb ik uiteindelijk ook een aantal foto’s gemaakt. Deze foto’s zullen jullie deze week ook vinden op mijn blog.

Vanavond gaan we met Zweedse studenten, die ook de PABO doen, bowlen. Na het bowlen gaan we ook nog eten met hun. Hierover zullen jullie later lezen.

Till morgon!

Reacties

Reacties

M.B

Hoi juf Sharon ! Waarom doen ze daar hun schoenen uit? Lijkt mij wel leuk als we dit hier ook zouden doen hihi!
grtjes M.B

L.H :D

Heyyyyy! juf Sharon! hoe is het? ik heb allll! je berichten gelezen! enne, heb je nog lekker eten gegeten? en hebben de kinderen al de vragen beantwoord of gezien? hebben ze ook zelf zoon vragen-bord-achtig-ding? hoe dan ook. ik ben super benieuwt op nog meer giga-veel-nieuws! groetjes!!!!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dettie

Hoi Sharon,
Ik heb je blogs met plezier gelezen. Fijn dat je het taalgebruik aanpast aan de lln van groep 7. Leuk al die reacties en vragen. Krijgen de lln ook antwoord?
Veel succes en plezier nog ( even)

T.T.L

Hoi juf Sharon, hoe was het bowlen? En wie had gewonnen? Had je een strike?

Gr. Tijmen

G.S ;D

Hoi juf Sharon hoe gaat het?
Wat heb je gegeten in de avond?
Was het lekker eten?

Maar even iets anders, waarom doen
ze hun schoenen uit in de klas?

Groetjes G.S ;D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!